2016’nın İlk Çeyreğinde Öne Çıkan 3 Dijital Trend

2016-05-17 Etiketler:

 

 

 

Geçen sene 2016 yılında dijital dünyada neler olacağı konusunda binlerce makale yazıldı, konuşmalar yapıldı. Yılın ilk çeyreğini geride bıraktığımız şu günlerde dijital alanda hangi konuların ön plana çıktığını sizin için derledik.
 
1- Video İçerik:
 Facebook video içerik ve reklamcılık kapsamında yatırımlarını artırdı. 360 derece video özelliğini tanıtmasıyla markalar hızlı aksiyon alarak kullanıcılara farklı deneyimler yaşatan video içerikler ürettiler.

Genel anlamda video içeriğin yükselişi hızla devam ediyor. Kullanıcıların %80’i haber okumak yerine izlemeyi tercih ediyor.
Yılın diğer günlerinde de video’ların yaşattığı farklı ve yeni deneyimler edinmeye devam edeceğiz.
 
2- Büyük Veri (Big Data):

Hayata her gün izler bırakmaya devam ediyoruz. Ve artık dijital dünyada yer alan bu izlerimiz yorumlanmaya, yorumlanırken işletmelerin müşterilerini daha iyi tanımasına, ihtiyaçlarını anlamasına ve doğru kararlar almasına olanak tanıyor.

Verilerin toplanması, işlenmesi, analiz edilmesi ve yorumlanmasıyla elde edilen bilgiler 2016 yılında birçok farklı alanda kullanılmaya başlandı. Geçen sene Yemeksepeti.com’un ”Fakat İyi Yedik” projesi ile başlayan Big Data kullanımının basit ve eğlenceli bir versiyonuna bu sene Vodafone ve daha birçok markanın projelerinde rastladık. İncelemek için:  https://fakatiyiyedik.yemeksepeti.com

İşletmeler büyük verinin yorumlanması ile alınabilecek farklı aksiyonların kurumlara sağlayacağı katkının farkında, Big Data kullanımına yönelik yatırımlar ve çalışmalar yükselişe devam ediyor.

 

3- Mobil Yönetim Sistemleri
 
Dijitalin hayatımıza girmesiyle birlikte değişen tüketim alışkanlıkları, iş hayatı ve iş süreçleri daha hızlı kararlar alınan ve aksiyona dönüşen bir yönde evrim geçiriyor. Mobilitenin artması, mobil ödemenin yaygınlaşması, kurum içi iletişim, müşteri deneyimi, şikayet ve taleplerin karşılanması benzeri konular için artık mobil yönetim sistemleri devreye giriyor. Kurum yöneticileri ve çalışanları enerji ve zamanlarını sahada daha çok kullanabiliyor ve böylece müşteri memnuniyetinde artış gerçekleştiriliyor.

KoçSistem Mobil Cihazların Yönetimi hizmeti ile 22 ildeki 45 Koçtaş mağazasının müdür ve müdür yardımcılarına dağıtılmak üzere 370 tablet temin edildi. Mobil cihazların güvenli bir şekilde yönetilmesi, donanım ve yazılım envanterinin takip edilmesini, uygulamalara 7/24 uzaktan destek verilmesi ve veri güvenliğinin sağlanması ile mobil operasyonu gerçekleştirildi. Mobilitenin artmasıyla operasyonel süreçlerde iyileşme ve müşteri memnuniyetinde artış sağlandı. Mobil yönetim sistemleri ile Koçtaş’a yeni projeleri için gereken, bir sonraki teknolojik noktaya hazır bir altyapı kuruldu ve hızlı büyümeyi sağlayacak mobilite operasyonun sürekliliği sağlandı.